Blar i Brage INN på tittel
Viser treff 3694-3713 av 7458
-
Kjønnsblandet eller kjønnsdelt kroppsøving?
(Bachelor thesis, 2014)Forfatter Audun Fingarsen Tittel Kjønnsblandet eller kjønnsdelt kroppsøving? Nøkkelord Kroppsøving, jenter, gutter, kjønnsblandet, kjønnsdelt, tilpasset opplæring, kjønn, selvoppfatning, aktivitetsnivå, kroppsøvings ... -
Kjønnsblandet eller kjønnsdelt kroppsøving?
(Bachelor thesis, 2017)I denne oppgaven vil jeg belyse temaet kjønnsdelt og kjønnsblandet kroppsøving. Det er på forhånd valgt at jeg skal bruke litteraturstudie som metode. Dette vil si at oppgaven baseres på tidligere forskning. Jeg vil se på ... -
Kjønnsblandet kroppsøving – eller ikke?
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: «Hvilken betydning har kjønnsdelt kroppsøving for jenter i ungdomsskolealder i forhold til motivasjon og læring?» Nøkkelord: Kroppsøving, jenter, gutter, kjønn, kjønnsdelt, kjønnsblandet, motivasjon, ... -
Kjønnsdeling i kroppsøvingsfaget
(Bachelor thesis, 2013)Forfatter: Simen Kummeneje. Tittel: Kjønnsdeling i kroppsøvingsfaget. Bakgrunn: I dagens Norge er vi veldig opptatt av tilpasset opplæring og å få alle med i undervisningen. Med årene har kjønnsdeling av klassene, ... -
Kjønnsforskjeller i lesing
(Master thesis, 2022)Bakgrunnen for temaet i denne oppgaven er at forskning; både norsk og internasjonal, viser at jenter presterer bedre i alle fag i skolen enn guttene, unntatt kroppsøving. I denne oppgaven er det tatt for seg kun ferdigheten ... -
Kjønnsforskjeller i skolefaglige prestasjoner – forklaringer i elevenes holdninger til og væremåte i skolen, samt relasjonelle forhold.
(Journal article; Peer reviewed, 2015)Denne artikkelen har til hensikt å undersøke om elevenes holdninger til og væremåte i skolen, samt relasjonelle forhold, kan bidra til å forklare kjønnsforskjeller i skolefaglige prestasjoner. Datamaterialet omfatter 4128 ... -
Kjønnsforskjeller i sosiale og skolefaglige prestasjoner
(Doctoral thesis, 2018)Bakgrunnen for tematikken i avhandlingen er både de nasjonale og de internasjonale forskningsresultatene som viser at jenter i dagens skole presterer bedre enn guttene i alle fag, bortsett fra faget kroppsøving, selv om ... -
Kjønnsforskjeller i språklige og sosiale ferdigheter i barnehagen - hvordan barna presterer og pedagogen vurderer. En kvantitativ tverrsnittstudie
(Master thesis, 2019)Norsk: Problemstilling Studiens tema har vært å se om det er forskjeller på gutter og jenters faglige og sosiale ferdigheter i barnehagealder, og hvordan pedagogen vurderer de samme ferdighetene hos barna. Med faglige ... -
Kjønnsroller og kjønnsforskjeller i skolen
(Bachelor thesis, 2014)Norsk: Jentene gjør det statistisk bedre på skolen enn guttene og kan smykke seg med tittelen «skolevinnere», mens guttene dermed står igjen som «taperne». Skolen skal være en møteplass hvor elevene møter likhet og ... -
Kjønnsroller og omsorg.
(Bachelor thesis, 2017)Norsk: Denne bacheloroppgaven undersøker om barnets kjønn har en innvirkning på den omsorgen de voksene i barnehagen viser barnet. Belyst av problemstillingen "Vil barnets kjønn spille inn på hvordan de voksne viser omsorg ... -
Klagehåndtering på sosiale medier: En studie av effekten mellom organisatorisk respons og en fordelaktig recovery-opplevelse
(Master thesis, 2018)Formålet med denne studien er, ved hjelp av en spørreundersøkelse, å undersøke hvordan organisatorisk respons kan påvirke service recovery-opplevelsen til kundene ved klagehåndtering på sosiale medier. Spørsmålet som studien ... -
Klager på eiendomsmeglere
(Bachelor thesis, 2017)Denne kvalitative bacheloroppgaven omhandler klager på eiendomsmeglere og hva som er bakgrunnen til at partene klager inn eiendomsmeglere, enten direkte til meglerne selv eller via eksterne klageorganer, som Reklamasjonsnemnda ... -
Klar for lære?
(Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven dokumenterer et utviklingsprosjekt innen målrettet gruppeveiledning ved hjelp av Anerkjennende elevsamtale for elever på vg2 yrkesfag som står på terskelen til å bli lærling. Problemstillingen er: ... -
KLAR, FERDIG, GÅ! Hva kjennetegner psykiatriske sykepleieres forberedelser før møtet med personer i akutt psykisk krise?
(Master thesis, 2011)Norsk sammendrag Tittel: Klar, ferdig, gå! Hva kjennetegner psykiatriske sykepleieres forberedelser før møtet med personer i akutt psykisk krise? Hensikt: Hensikten med denne studien er å få kunnskap om hva som kjennetegner ... -
Klar, ferdig, gå! Hva skjer nå? : empiriske undersøkelser og forskningsanalyse som belyser samsvar og utfordringer mellom 0-3 åringers emosjonelle behov og norske barnehagers praksis
(Master thesis, 2011)Norway is one of several western countries where most children spend long days in non-parent care. The number of children aged 0-3 has grown quickly and in 2008 near 80 % of the nation‟s one year olds attended kindergartens. ... -
Klarer Bufetat å mobilisere i samme retning? : en studie av implementeringspraksis i statlig barne- og familievern
(Master thesis, 2014)Oppgavens tema er implementeringspraksis av endringer i statlig barne- og familievern. På hvilken måte gjennomfører og kommuniseres endringer som er forventet av omgivelsene og politiske miljøer. Problemstillingen går ... -
Klasseledelse
(Bachelor thesis, 2013)Sammendrag: ”Hva er klasseledelse og hvordan bidrar god ledelse til elevers læring?”. Klasseledelse handler om å skape gode betingelser for både faglig og sosial læring i skolen (Nordahl, 2012). Visible learning (Hattie, ... -
Klasseledelse i utvikling
(Bachelor thesis, 2017)Norsk: Hvordan erfarer/opplever lærere sin egen klasseledelse ved bruk av IKT i undervisningen sammenliknet med undervisning uten bruk av IKT? Dagens samfunn er i stadig utvikling, også når det gjelder teknologi i skolen. ... -
Klasseledelse og læringsbrett
(Bachelor thesis, 2018)Norsk: Tema for denne bacheloroppgaven er klasseledelse og læringsbrett. Problemstillingen er: På hvilken måte kan læringsbrett brukes som et verktøy til å utøve god klasseledelse? I arbeidet med oppgaven har jeg sett ... -
Klasseledelse, lærerautoritet og læringsutbytte. En kvantitativ og kvalitativ evaluering av prosjektet: «Klasseledelse, lærerautoritet og læringsutbytte» i videregående opplæring, 2010–2013
(Oppdragsrapport;3/2014, Research report, 2014)Hensikten med denne rapporten er å presentere den kvantitative og kvalitative kartleggingsundersøkelsen som er gjennomført i de sju skolene som har deltatt i utviklings- og forskningsprosjektet «Klasseledelse, lærerautoritet ...