• Kjønnsdeling i kroppsøvingsfaget 

      Kummeneje, Simen (Bachelor thesis, 2013)
      Forfatter: Simen Kummeneje. Tittel: Kjønnsdeling i kroppsøvingsfaget. Bakgrunn: I dagens Norge er vi veldig opptatt av tilpasset opplæring og å få alle med i undervisningen. Med årene har kjønnsdeling av klassene, ...
    • Kostholdsvaner i videregående skole 

      Claussen, Aksel (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstillinger: Hovedproblemstilling: Hvilke kostholdsvaner har elever i videregående skole på studiespesialiserende linje på 1. trinn? Metode: Oppgaven er utarbeidet gjennom kvantitativ spørreundersøkelse. Utvalget ...
    • Kostholdsvaner og fysisk aktivitet i grunnskolen 

      Børvan, Ole Christian (Bachelor thesis, 2014)
      Forfatter Ole Christian Børvan Tittel Kostholdsvaner og fysisk aktivitet i grunnskolen Nøkkelord Fysisk aktivitet, psykisk helse, kosthold, kroppsøving, kjønnsforskjeller, grunnskole Metode Jeg har foretatt meg en ...
    • Kroppspress blant tenåringsgutter i kroppsøving 

      Hjellup, Lasse Levin (Bachelor thesis, 2017)
      Tittel: Kroppspress blant tenåringsgutter i kroppsøving Problemstilling: Hva påvirker tenåringsgutters syn på egen kropp? Underproblemstilling: Hvordan kan kroppsøvingslærere hjelpe tenåringsgutter med å håndtere ...
    • Kroppsøving og kjønn 

      Svanemyr, Martin (Bachelor thesis, 2016)
      Forfatter: Martin Svanemyr Tittel: Kroppsøving og kjønn Problemstilling: Hvorfor bruke kjønnsdelt undervisning som organiseringsform i kroppsøvingsfaget? Oppgaven belyser kjønn i kroppsøvingsfaget. Her vil jeg gå i ...
    • Kroppsøving og motivasjon 

      Ulvin, Emil (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: - Hvordan kan medbestemmelse ha innvirkning på elevers indre motivasjon til aktivitet i kroppsøving? Metode: Litteraturstudie. Jeg benytter meg av tidligere forskning og annen relevant data for mitt ...
    • Kroppsøving – et fag mest for gutter? 

      Øverseth, Peder Pandum; Staum, Sondre (Bachelor thesis, 2015)
      Forfattere: Peder Pandum Øverseth og Sondre Staum Oppgavetittel: Kroppsøving – Et fag mest for gutter? Problemstilling: Hvilke kjønnsforskjeller er det i tenåringers opplevelse av kroppsøvingsfaget, og hvordan ...
    • Kroppsøving – læring i, om eller gjennom bevegelse? 

      Vangen, Hildegunn (Bachelor thesis, 2017)
      Problemstilling: Skal kroppsøving være et aktivitets- eller læringsfag? Metode: Kvalitativ studie med basis i litteratur og forskning. Jeg vil i dette kapittelet gjøre rede for ulike metoder, min studie og søkeprosess. Resultat: ...
    • Kroppsøving, et fag med vurdering for læring? 

      Andersen, Maren (Bachelor thesis, 2017)
      Problemstilling Hvordan tolker og praktiserer lærere vurdering for læring i kroppsøving? Teori Oppgaven tar for seg læreplaner, lovverk og ulike syn og teorier innen vurdering og læring. Noen begreper jeg går inn på er ...
    • Kroppsøvingsfagets inkluderingsmuligheter med spesielt fokus på muslimske jenter 

      Saastad, Maren Vaaten (Bachelor thesis, 2016)
      Forfatter: Maren Vaaten Saastad Problemstilling: Hvordan kan muslimske jenter inkluderes i kroppsøvingsfaget? Teori: Teoridelen tar for seg etnisitet, islam og kroppsøving, innvandrere i skolen, inkludering og integrering, ...
    • Kroppsøvingslærerens utfordringer med tanke på inkludering og aktiv deltakelse på østkanten i Oslo 

      Mobasheri, Siavash (Bachelor thesis, 2013)
      Oppgavens tittel: Kroppsøvingslærerens utfordringer med tanke på inkludering og aktiv deltakelse på østkanten i Oslo. Hovedproblemstilling: Hvilke tiltak iverksetter kroppsøvingslærere på en ungdomsskole på østkanten ...
    • Legitimering av kroppsøvingsfaget 

      Grøndalen, Lars (Bachelor thesis, 2013)
    • Legitimering av kroppsøvingsfaget 

      Teslo, Ståle Bye (Bachelor thesis, 2016-06-17)
      Forfatter: Ståle Bye Teslo, faglærer i idrett og kroppsøving, 2016. Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum, Folkehelse. Tittel: Legitimering av kroppsøvingsfaget. Formål: Formålet med oppgaven er å drøfte to forskjellige ...
    • Legitimering av kroppsøvingsfaget som dannelsesfag for livslang bevegelsesglede 

      Nysveen, Arvid (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: I hvilken grad kan kroppsøvingsfaget legitimeres som dannelsesfag for å oppnå livslang bevegelsesglede? Metode Litteraturstudie utført med en systematisk gjennomgang av relevant faglitteratur og ...
    • Leirskolen som påvirkning til friluftslivsundervisning i grunnskolen 

      Kjernli, Jorid (Bachelor thesis, 2012)
      Problemstilling: I hvilken grad påvirker leirskoleopphold lærernes egen friluftlivsundervisning i egen skole? Teori: Teorien presenterer leirskolen og hvordan friluftsliv hører hjemme i grunnskolen gjennom gjeldende ...
    • Lærerens Innflytelse på Elevenes Motivasjon til Kroppsøvingsfaget 

      Jensen, Kenneth (Bachelor thesis, 2016)
      Forfatter: Kenneth Jensen, Faglærer i kroppsøving og idrettsfag, 2016 Høgskolen i Hedmark, avd. Elverum. Folkehelsefag Tittel: Lærerens innflytelse på elevenes motivasjon til kroppsøvingsfaget Problemstilling: Hvordan ...
    • Lærerrollen og elevenes motivasjon i kroppsøving 

      Johansen, Caroline Fjeldberg (Bachelor thesis, 2017)
      Problemstilling: Hvordan kan lærerrollen være med på å påvirke elevenes motivasjon i kroppsøvingsfaget? Teori: Teorikapittelet tar for seg sentrale begreper som omhandler læreplanen, motivasjon og motivasjonsteorier, med ...
    • Læringsklima og tilfredsstillelse av de grunnleggende psykologiske behov 

      Bovolden, Helene Kronvold (Bachelor thesis, 2012)
      Problemstilling: Hvordan motivasjonelt klima påvirker elevenes grunnleggende behov? Metode: Kvantitativ metode med spørreundersøkelse på elever i grunnskolen i Sør-Østerdalen, med fokus på 9- og 15-åringer. Resultat: Gjennom ...
    • Læringsmetodikk i friluftsliv: Hvordan bør man lære bort friluftsliv? 

      Skjerven, Sondre (Bachelor thesis, 2016)
      Forfatter: Sondre Skjerven, faglærerutdanningen i kroppsøving og idrettsfag 2013 - Høgskolen i Hedmark avd. Elverum Tittel: Læringsmetodikk i friluftsliv Problemstilling: Hvordan kan økt fokus på metodikk i ...
    • Læringsutbytte i kroppsøving 

      Moe, Ola Erik Heen (Bachelor thesis, 2013)
      Forfatter: Ola Erik Heen Moe Tittel: Norsk tittel: Læringsutbytte i kroppsøving Innledning: Her tar jeg for meg hvorfor jeg skriver oppgaven, bakgrunn og problemfelt. I tillegg ser jeg på oppbygningen av oppgaven og ...