Browsing Master i økonomi og ledelse – markedsføringsledelse heltid MØLMH by Title
Now showing items 57-72 of 72
-
Kapasitetsbasert Revenue Management i alpinbransjen: en sammenligning av tidsserieregresjon og nevrale nettverk
(Master thesis, 2021)Formålet med denne oppgaven var å vurdere to ulike prognosemodeller til å predikere etterspørselen etter dagskort, og å bruke disse prognosemodellene til å fastsette antall lavprisbilletter et alpinanlegg kan tilby. Det ... -
Klagehåndtering på sosiale medier: En studie av effekten mellom organisatorisk respons og en fordelaktig recovery-opplevelse
(Master thesis, 2018)Formålet med denne studien er, ved hjelp av en spørreundersøkelse, å undersøke hvordan organisatorisk respons kan påvirke service recovery-opplevelsen til kundene ved klagehåndtering på sosiale medier. Spørsmålet som studien ... -
Kommunikasjon med interessenter i komplekse prosjekt: Hvordan foregår involvering og kommunikasjon med interessenter og brukere i et komplekst prosjekt med mange interessenter/brukere?
(Master thesis, 2018)Interessenter i prosjekter kan, som interessenter i organisasjoner, både bli påvirket eller påvirke prosjektet. For at prosjekter skal oppnå suksess og nå sine mål er det avhengig av bidragene fra interessentene. I denne ... -
Kundereiseanalyse i telekommunikasjonsbransjen
(Master thesis, 2021)Hensikten med denne studien er å avdekke i hvilken grad digitalisering av tjenester gjennom heldigitale kundereiser skaper verdi for bedriften. Problemstillingen som studien skal besvare er i hvilken grad heldigitale ... -
Kvaliteten på informasjonen i bærekraftsrapportering - Interessenters oppfattelser
(Master thesis, 2019)I denne masteroppgave avhandlingen har vi forsket på hvordan interessenter blir påvirket av kvaliteten på informasjonen i bærekraftsrapporteringen. Problemstillingen ble utformet på bakgrunn av at det har vært lite forskning ... -
Reiseinfluenseres påvirkning på nordmenns innenlands reiselyst
(Master thesis, 2024)Sammendrag Hensikt: Influensermarkedsføring er en populær og stadig voksende markedsføringsmetode. Denne studien ser på reiseinfluensere som har promotert Norge som reisemål på Instagram, og hvordan deres følgeres intensjon ... -
Roller for management accounting and control i nettverk
(Master thesis, 2018)Management accounting and control (MAC) er tradisjonelt ansett for å ha en passiv rolle i virksomhetsstyring (Chapman, 2005; Skærbæk & Tryggestad, 2010). Med utgangspunkt i Burchell, Clubb, Hopwood, Hughes og Nahapiet ... -
Samarbeid for innovasjon i skiftende omgivelser
(Master thesis, 2020)Det å bedrive utviklingsarbeid i bedrifter er helt nødvendig for å møte markedets stadig skiftende behov. Det kreves tid og ressurser for å erverve den nødvendige markedsinnsikten som trengs for å skape verdiforslag som ... -
Samspillet mellom organisatorisk læring, ressursintegrasjon og tjenesteinnovasjon
(Master thesis, 2021)Ressursintegrasjon er fundamentalt for verdiskaping (Vargo & Lusch, 2016), og dermed for tjenesteinnovasjon som også er verdiskaping (Findsrud, 2020; Priem, 2007). Findsrud og Dehling (2019) argumenterer for at ressursintegrasjon ... -
Sirkulær økonomi - et plaster på såret eller løsningen for å nå bærekraftsmålene?
(Master thesis, 2020)En hovedårsak til forverring av det globale miljøet er dagens mønster av produksjon og forbruk, ofte referert til som den lineære økonomien. Dette studie er sentrert rundt skifte fra lineær- til sirkulærøkonomi. Hvor ... -
Strategisk analyse og fundamental verdsettelse av K. A. Rasmussen
(Master thesis, 2020)Formålet til denne masteroppgaven i økonomi og ledelse er å analysere, og deretter verdsette K. A. Rasmussen per 31.12.2018. Analysene som er utført er basert på offentlig informasjon i form av årsrapporter, så vel som ... -
The impact of social and environmental CSR communication on brand image
(Master thesis, 2022)Formål: Formålet med denne studien er å utforske hvilken påvirkning CSR (corporate social responsibility) kommunikasjon har på kundens merkevareoppfattelse, presist merkevarebilde. Design/metode/tilnærming: Forskningen ... -
The impact of social and environmental CSR communication on brand image
(Master thesis, 2022)Formål: Formålet med denne studien er å utforske hvilken påvirkning CSR (corporate social responsibility) kommunikasjon har på kundens merkevareoppfattelse, presist merkevarebilde. Design/metode/tilnærming: Forskningen ... -
USE OF AGILE METHODOLOGIES IN DIGITAL TRANSFORMATION BARRIERS
(Master thesis, 2021)Abstract We are living in a global world and this feeling of living globally connected digitalization has brought this concept clearer to every member of society. The rapid increase in technological advancement & innovation ... -
Verdisamskapingens innflytelse på tilfredshet blant brukere av streamingtjenester for musikk; en tjenestedominant tilnærming
(Master thesis, 2017)Hensikten med studien er å belyse sammenhengen mellom verdisamskaping og tilfredshet gjennom samspill mellom kunder i musikkstreamingtjenester. Brukerne av disse tjenestene kan ses på som at de er i en samskapingsprosess, ... -
Vindkraft i Norge: hvilke drivere fremmer lokal motstand?
(Master thesis, 2019)Denne studien omhandler drivere av lokal motstand mot vindkraft i Norge. Vi har særlig ønsket å se nærmere på hvordan lokal motstand oppstår og hva slags drivere som er relevante for lokal motstand. Forskningen er basert ...