Browsing Master i økonomi og ledelse – markedsføringsledelse heltid MØLMH by Title
Now showing items 1-20 of 72
-
Barrierer for adopsjon av selvbetjeningsløsninger innenfor forsikring
(Master thesis, 2019)Formål –Denne masteroppgaven tar sikte på å avdekke og forklare mulige barrierer for adopsjon av selvbetjente forsikringsløsninger. For å undersøke dette fenomenet har forfatterne tatt utgangspunkt i forsikringskunder i ... -
Betydningen av autentisitet og kongruens i studenters vurdering av studiesteder
(Master thesis, 2019)Bakgrunnen for denne studien er et ønske om bedre forståelse for hva som er viktig for personer som skal velge studiested. Formålet er å fremskaffe kunnskap om i hvilken grad studenters selvbildekongruens påvirker et ... -
Betydningen av en annonses relevans på sosiale medier for kundeengasjement
(Master thesis, 2018)Hensikten med studien er å belyse sammenhengen mellom annonsens relevans på sosiale medier og psykologisk engasjement, og om det videre har påvirkning på atferdsmessig engasjement. Bruk av annonser på sosiale medier er et ... -
Bærekraft og sirkulærøkonomi i byggerier – hvordan skape lønnsomhet?
(Master thesis, 2020)Målet med denne masteravhandlingen er å identifisere lønnsomhet og verdiskapning i byggerier, og hvordan lønnsomhet kan skapes gjennom bærekraftig og sirkulærøkonomisk fokus. Forskningsprosjektet er begrenset til prosjekter ... -
«Bærekraftsrapportering i norske banker»
(Master thesis, 2020)Hensikten med denne masteroppgaven er å lære mer om norske bankers bærekraftsrapportering. Bankvirksomhet er i liten grad representert innen forskningen på CSR-rapportering, som inkluderer flere ulike områder innen ... -
Consumer engagement behavior in social media Why members of Generation Y decide not to engage
(Master thesis, 2020)Abstract Purpose - This thesis aims to develop understanding of why certain consumers choose not to engage in social media. Earlier research on the topic is highly based on positive and negative consumer engagement, which ... -
Corporate Social Responsibility (CSR): The Role of Internal Communication and Employee Engagement
(Master thesis, 2017)Abstract (engelsk sammendrag) The purpose of this study is to get a deeper understanding of how companies communicate their CSR initiatives and issues to internal stakeholders. The main research question is: “How do ... -
«CSR: innvirkning på kundenes merkelojalitet»
(Master thesis, 2019)Hensikt - Denne studien har som hensikt å utforske om word of mouth og intensjon om gjenkjøp blir påvirket ved kommunikasjon av miljøaspektet og samfunnsaspektet. Design/metode/tilnærming - Det er benyttet kvantitativ ... -
Det fysiske rommets betydning for kunnskap i organisasjonen - En hverdag i Activity Based Workplace
(Master thesis, 2019)Dette er en masteroppgave i form av en kvalitativ studie med intervju og observasjoner i bedriften Eidsiva Bredbånd på Lillehammer. Studien besvarer følgende problemstilling: Hvordan påvirkes kunnskapsdeling av den fysiske ... -
DIGITAL SAMHANDLING I BESLUTNINGSPROSESSEN Hvordan har tvungen digital samhandling påvirket beslutningsprosessen?
(Master thesis, 2021)Å fatte gode beslutninger har vært tema for forskning i over et halvt århundre. Nå står næringslivet i en helt ny situasjon. 2020 ble året da virksomhetsstyring og ledelse ble satt på prøve – sammen med så mye annet. Ledere ... -
Digitalisering i revisjonsbransjen: Hva påvirker adopsjon av digitaliseringsverktøy blant revisorer i Norge?
(Master thesis, 2019)Mye av litteraturen som tar for seg revisjon og digitalisering fokuserer i stor grad på hvilke fordeler og muligheter digitaliseringsverktøyene kan medføre. Denne studien har som mål å identifisere hva som påvirker ... -
Digitalisering og skatteunndragelser: «Hvordan påvirker digitalisering oppdagelsesrisiko for skatteunndragelser?»
(Master thesis, 2020)I denne avhandlingen har målet vært å utforske hvordan digitalisering påvirker oppdagelsesrisiko for skatteunndragelser. I dag påvirker digitaliseringen samfunnet på utallige måter og dette utfordrer også Skatteetaten til ... -
Drivere av forbrukerskepsis mot grønn markedsføring
(Master thesis, 2020)Hensikt: Denne studien har som hensikt å avdekke drivere av forbrukerskepsis mot grønn markedsføring. Design/metode/tilnærming: For å gjennomføre denne undersøkelsen, er det blitt benyttet en kvantitativ tilnærming. ... -
Drivere av kunders engasjement og lojalitet
(Master thesis, 2018)Formål- Hensikten med denne masteroppgaven var å undersøke drivere og konsekvenser av høyt kundeengasjement, rettet mot en bestemt merkevare. I lys av den økende globaliseringen i turistindustrien og en generell oppfattelse ... -
Drivere for digitalisering i Universitets- og Høgskolesektoren
(Master thesis, 2021)Digitalisering er et begrep «alle» har hørt om de siste årene enten i media eller på arbeidsplassen. Men hva er det egentlig som fører til digitalisering? Vi har i denne studien forsøkt å forklare hvilke drivere for ... -
Drivers and barriers to using servicescape in storytelling: a case from the tourism industry
(Master thesis, 2017)Abstract (engelsk sammendrag) There is a growing interest in creating positive experiences for consumers, especially in the tourism industry. Our context is farm tourism. One way to enhance the customer experience is by ... -
Effekt av splitt og spleis ved Oslo Børs
(Master thesis, 2020)Selskaper som gjennomfører en splitt eller spleis av aksjene sine gjennomfører i utgangspunktet en endring i selskapets kapitalstruktur, som ifølge klassisk finansteori ikke burde ha innvirkning på verdien til selskapet. ... -
Effekten av disruptive endringer i markedsføringen i den norske hotellnæringen
(Master thesis, 2024)Tidligere forskning har i en svært liten grad forsket på hvordan disruptiv innovasjon kan påvirke markedsføringen hos virksomheter, og det er svært begrenset hva litteraturen sier om denne tematikken i en norsk kontekst. ... -
Emosjoner som drivere av vareprat
(Master thesis, 2020)Hensikt: Denne studien har som hensikt å kartlegge i hvilken grad vareprat blir påvirket av ulike konkrete emosjoner ved bruk av film- og seriestrømmetjenester. Metode: Studien har en kvantitativ tilnærming hvor seks ... -
Empirisk analyse av finansielle nøkkeltall for de største selskapene i Eurosonen
(Master thesis, 2020)Som følge av fallende inflasjon og gjeldsoppbygging i Europa implementerte Den Europeiske Sentralbanken kvantitative lettelser i mellomrommet 2015 til 2018. Bakgrunnen for dette ukonvensjonelle tiltaket var å gi økt ...