• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Master i spesialpedagogikk på utgivelsesdato 
  •   Hjem
  • Master- og hovedoppgaver / Master thesis
  • Master i spesialpedagogikk
  • Blar i Master i spesialpedagogikk på utgivelsesdato
  •   Hjem
  • Master- og hovedoppgaver / Master thesis
  • Master i spesialpedagogikk
  • Blar i Master i spesialpedagogikk på utgivelsesdato
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Master i spesialpedagogikk på utgivelsesdato

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-15 av 15

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • En kvalitativ studie av praksisfeltet sosialpedagogisk rådgivning i videregående skole i Oppland, i lys av Self-Determination Theory : Eleven strever - hvordan ivareta elevens autonomi? 

      Hammershaug, Clary-Anne Kroken (Master thesis, 2018)
      En kvalitativ studie innenfor sosialpedagogisk rådgivning i videregående skole av hvordan ivareta elevens autonomi når eleven strever. Formålet med studien har vært å problematisere og drøfte hvordan man gjennom sos.ped ...
    • Hva kjennetegner tilrettelagte klasser/ grupper på den videregående skole i dag? 

      Roaas, Pia Helene (Master thesis, 2018)
      Bakgrunn til valget i denne studien er relatert til min jobb som sos- og spesialpedagogisk rådgiver i den videregående skole. Gjennom mitt virke i det spesialpedagogiske arbeidsfeltet ser jeg at disse tilbudene skiller seg ...
    • Pedagogisk samarbeid mellom tospråklig lærer og klasselærer- En kvalitativ undersøkelse av praksisfeltets forståelse av tospråklig lærerens rolle og samarbeid med klasselærer 

      Milambo, Jambo Mbo Gauthier (Master thesis, 2018)
      I denne masteroppgaven vil jeg presentere resultater ut fra studien om det pedagogiske samarbeidet mellom klasselærere og tospråklige lærere. Formålet med oppgaven er å belyse hvordan det pedagogiske samarbeidet mellom ...
    • Spesialundervisning i klasserommet : Hvordan lykkes? 

      Glestad, Line Svevad; Røhnebæk, Kjersti Brekke (Master thesis, 2018)
      Hensikten med denne oppgaven er å få økt kunnskap om hvordan spesialundervisning kan foregå i klasserommet, med godt utbytte for alle elever. Temaet har vi belyst gjennom en praksisnær tilnærming der vi har gjort kvalitative ...
    • Standpunktkarakter for elever med spesialundervisning : en umulig mulighet? SPE 3006, 

      Pedersen, Unn (Master thesis, 2018)
      Tema i denne masteroppgaven er samarbeid om vurdering av elever med spesialundervisning i ungdomsskolen. Oppgaven tar for seg pedagogenes samarbeid for å sette standpunktkarakter for elever som får deler av undervisningen ...
    • How might the co-creation of a situated working woodland begin to address some of the major pedagogical challenges of our time? 

      Dillon, Thomas Eamon (Master thesis, 2019)
      This thesis was written alongside the practical realisation of a new working woodland provision for young adults with special educational needs (SEN) in the West Midlands of the United Kingdom. The thesis traces the journey ...
    • Jakten på den sensitive barnehagelæreren – i arbeidet med å avdekke seksuelle overgrep i førskolealder 

      Arefjord, Susanne Marie (Master thesis, 2019)
      Denne forskningsoppgaven er skrevet ved masterstudiet i spesialpedagogikk ved Høgskolen i innlandet, avdeling Lillehammer. Det er en kvalitativ studie som baserer seg på semistrukturerte intervju med tre ansatte ved tre ...
    • Forskjeller mellom spesialundervisning og ordinær opplæring - med fokus på trivsel, relasjon, motivasjon og sosial kompetanse 

      Dalseg, Hanne (Master thesis, 2019)
      Denne masteroppgaven har som formål å rette søkelyset mot de elevene som mottar spesialundervisning i grunnskolen. Som en tilnærming til dette er det tatt utgangspunkt i et FoU-prosjekt kalt ”Kultur for læring” som er ...
    • Flerspråklige elevers opplevelse av teoretisk undervisning i ungdomsskolen 

      Seierstad, Theresa (Master thesis, 2019)
      Hovedmålet med denne kvalitative studien er å gi innsikt i flerspråklige elevers opplevelse av undervisning i en norsk ungdomsskole. Hensikten er å analysere elevenes egen opplevelse og forklare språkets, spesielt, morsmålets ...
    • ”Noen ganger får vi lov til å bestemme litt” E n kvalitativ undersøkelse om medbestemmelse for ungdommer med spesifikke språkvansker 

      Åsheim, Kjersti Maria Teigland (Master thesis, 2019)
      Dette prosjektet er en kvalitativ studie som baserer seg på intervjudata, teori og relevant litteratur til å drøfte mennesker med spesifikke språkvansker sine erfaringer og opplevelser av medbestemmelse. Datamaterialet ...
    • Sammen i dag, alene i morgen Om bruk av kartleggingsverktøy på småbarnsavdeling i barnehagen «Collaboration today, independently tomorrow” About assessment in kindergarten MASPE 2019 

      Helberg, Hilde Tangen (Master thesis, 2019)
      Bakgrunn for prosjektet er en kommunes pålegg om samarbeid mellom kommunens helsestasjon og barnehagene hvor formålet er at pedagogisk personell i barnehagene deler sin kunnskap om alle toåringer sine ferdigheter. Mer ...
    • Hvordan påvirker tidstyvene i skolen pedagogens relasjonsarbeid? 

      Finstad, Stian (Master thesis, 2019)
    • En mytologisk analyse av begrepet inkludering i et utvalg tekster med relevans for det spesialpedagogiske fagfeltet med utgangspunkt i Roland Barthes myte – og tekstteori. 

      Flaat, Marte Bergstedt (Master thesis, 2020)
      Hvorfor er det viktig å vite hva begrepene egentlig betyr? Hva er det som er med på å forme vår forståelse av begreper? Betyr begreper det samme for alle? I skolesektoren fikk vi på midten av 90 tallet en endring i bærende ...
    • Folkehelse og livsmestring som tverrfaglig tema i en yrkesfaglig utdanning: Opplæring i manipulasjon av egne tanker eller økt bevissthet om meningsskapingen som skjer i ulike kontekstuelle, posisjonelle, yrkesøvende og eksistensielle sammenhenger? Implementering av et opplegg utenfra eller fokus på de mulighetene som er i skolen? Søkelys på evidensen, debatten, politiske dokumenter og to ulike tilnærminger til folkehelse og livsmestring som tverrfaglig tema i skolen. 

      Tøftum, Hanne (Master thesis, 2020)
      I denne oppgaven har jeg undersøkt og ønsket å belyse det tverrfaglige temaet folkehelse og livsmestring som innføres i skolen høsten 2020. Det gjøres ved å se nærmere på belegget for at et slikt tverrfaglig tema trengs, ...
    • Hvordan jobber lærere med å skape et godt psykososialt miljø med vekt på relasjonen? 

      Octavianty, Happy Maria (Master thesis, 2020)
      Elevenes rett til et godt psykososialt miljø har fått mye oppmerksomhet i Norge de siste ti-årene. Interessen for å kunne gi trygghet, trivsel og mestring til alle barn har ført til økt forskning innenfor psykososiale ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit