Blar i Master i grunnskolelærerutdanning for trinn 5-10 MGL2510 på tittel
Viser treff 81-90 av 90
-
Ungdomsskolelæreres oppfatninger om algebraundervisning
(Master thesis, 2023)Norske elever presterer desidert svakest i algebra sammenliknet med andre emner innenfor matematikk (Bergem, 2016; Grønmo et al., 2017; Kaarstein et al., 2020). En av grunnene til dette er at norske elever ikke ser poenget ... -
Using texts to teach about and promote intercultural competence in the English subject: Teachers’ perspectives and experiences from Norwegian lower secondary schools
(Master thesis, 2023)I denne masteroppgaven er interkulturell kompetanse forstått som kombinasjonen av kunnskap, ferdigheter og holdninger som er essensielle komponenter innenfor interkulturell kompetanse og nødvendige for elever å utvikle for ... -
Utdanning for Bærekraftig Utvikling
(Master thesis, 2023)Sammendrag Temaet for denne masteroppgaven er utdanning for bærekraftig utvikling, og problemstillingen som belyses er: «Hvordan forstår samfunnsfaglærere utdanning for bærekraftig utvikling og hvordan underviser de i ... -
- Utforske, det er eit vanskeleg omgrep. Ein studie av korleis fire lærarar arbeider med utforsking i utforminga av skriveoppgåver i norskfaget.
(Master thesis, 2022)Føremålet med denne masteroppgåva er å undersøke korleis fire norsklærarar utformar utforskande skriveoppgåver på ungdomstrinnet. Med fagfornyinga vart det eit fokus på omgrepet utforske i læreplanen i norsk. Norskfaget ... -
Utforskende algebraundervisning på 8. trinn
(Master thesis, 2023)Algebra er et abstrakt emne og viser seg å være et vanskelig tema for norske elever. Bakgrunn for forskningsprosjektet er først og fremst min egen interesse for utforskende undervisning og min egen oppfatning av at algebra ... -
Utforskende arbeidsmåter og scientific literacy i Newtonrommet
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven er en kvalitativ studie som belyser hvordan utforskende arbeidsmåter og scientific literacy kommer til uttrykk gjennom en undervisningsmodul i Newtonrommet og hvordan lærere forstår utforskende ... -
Utforskende arbeidsmåter og tilpasset opplæring i naturfagundervisningen på ungdomstrinnet
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven er en kvalitativ studie som belyser hvordan lærere legger til rette for utforskende arbeidsmåter i naturfagundervisningen på ungdomstrinnet og hvordan dette kan bidra til å oppfylle intensjonen om ... -
Utforskning av seksualitetsundervisning på ungdomsskolen
(Master thesis, 2023)I denne oppgaven er målet å besvare følgende problemstilling Hva kjennetegner seksualundervisningen sett fra naturfagslærere og elevers perspektiv på ungdomsskolen? Med utgangspunkt i denne problemstillingen så har jeg ... -
Å finne balansen: En kvalitativ studie av lærerens engasjement og dynamiske matematikkverktøys påvirkning på effektiv matematikkundervisning på 9. trinn
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven har hatt som mål å belyse hvordan bruk av dynamiske matematikkverktøy kan påvirke oppnåelsen av effektiv undervisning i matematikk på 9. trinn. Studien har i denne sammenheng fokusert på dynamiske ... -
Årsaker og løsninger knyttet til global ulikhet. Hvordan bidrar handelsspillet til forståelse og motivasjon hos elever på 10.trinn?
(Master thesis, 2023)Formålet med denne masteroppgaven er å finne ut hvordan rollespill i samfunnsfag kan bidra til forståelse og motivasjon til læring om global ulikhet hos elever på 10.trinn. Rollespillet som er blitt brukt som studieobjekt ...