Viser treff 81-95 av 95

    • Hvordan kan lærere motivere elever til å delta i kroppsøving? 

      Dahl, Ingrid (Bachelor thesis, 2013)
      Forfatter Ingrid Dahl Oppgavetittel Hvordan kan lærere motivere elever til å delta i kroppsøving? Problemstilling Hvordan kan kroppsøvingslærere motivere elever som ikke liker kroppsøving til å delta? Teori Forskningen ...
    • Toppidrett og videregående skole 

      Antonsen, Espen (Bachelor thesis, 2013)
      Formålet med denne oppgaven er å belyse hva som motiverer idrettsungdom til å kombinere utdanning ved siden av satsingen på en idrett. Mitt ønske har vært å belyse dette opp mot selvbestemmelsesteorien. Forfatter: Espen ...
    • Spiseforstyrrelser i skolen 

      Aasum, Marthe (Bachelor thesis, 2013)
      Denne oppgaven tar for seg emnet spiseforstyrrelser i skolen. Problemstillingen lyder som følger: «Hvordan kan skolen oppdage og hjelpe elever med spiseforstyrrelser?» For å få svar på min problemstilling har jeg ...
    • Motivasjon hos idrettselever 

      Frøyland, Magnus (Bachelor thesis, 2013)
      Sammendrag Forfatter: Magnus Frøyland, student ved Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum. 3. året på Bachelor Faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag. Oppgavens tittel: Motivasjon hos toppidrettselever. Problem ...
    • Læringsklima og tilfredsstillelse av de grunnleggende psykologiske behov 

      Bovolden, Helene Kronvold (Bachelor thesis, 2012)
      Problemstilling: Hvordan motivasjonelt klima påvirker elevenes grunnleggende behov? Metode: Kvantitativ metode med spørreundersøkelse på elever i grunnskolen i Sør-Østerdalen, med fokus på 9- og 15-åringer. Resultat: Gjennom ...
    • Inkludering og ekskludering i kroppsøvingsfaget 

      Kalstad, Mari (Bachelor thesis, 2012)
      Hovedproblemstilling: Hvilke konsekvenser får inkludering og/eller ekskludering for elevene med tanke på kroppsøvingslærernes handlinger og metoder? I lys av dette kommer tiltak som kroppsøvingslærerne gjør for at elevene ...
    • Vurdering i kroppsøvingsfaget på videregående trinn. 

      Vårtun, Elin Brandsnes (Bachelor thesis, 2012)
      Problemstilling: Hvordan kan man som kroppsøvingslærer på videregående trinn vurdere sine elever ut fra gitte rammer i læreplan for å fremme læring? Problemstillingen forsøker å besvare hvordan vurderingspraksisen hos tre ...
    • Tilpasset opplæring i kroppsøving i videregående skole 

      Anstensen, Camilla (Bachelor thesis, 2012)
      Denne oppgaven tar for seg begrepet tilpasset opplæring. Problemstilling lyder som følger: ”Hvordan ivaretas tilpasset opplæring i kroppsøving på en utvalgt videregående skole og hvordan tilrettlegger lærerne kroppsøving ...
    • Leirskolen som påvirkning til friluftslivsundervisning i grunnskolen 

      Kjernli, Jorid (Bachelor thesis, 2012)
      Problemstilling: I hvilken grad påvirker leirskoleopphold lærernes egen friluftlivsundervisning i egen skole? Teori: Teorien presenterer leirskolen og hvordan friluftsliv hører hjemme i grunnskolen gjennom gjeldende ...
    • Fysisk aktivitetsnivå i ungdomsskolen sett i forhold til Helsedirektoratets anbefalinger 

      Løkken, Andreas (Bachelor thesis, 2012)
      Problemstilling: «Hvordan er det fysiske aktivitetsnivået hos elever ved en utvalgt ungdomsskole på Østlandet? Er nivået i tråd med Helsedirektoratets anbefalinger?». Metode: For å kunne få svar på min problemstilling ...
    • Kan vurdering for læring bidra til å understøtte elevenes utvikling i kroppsøving? 

      Øvstehage, Marianne (Bachelor thesis, 2012)
      Problemstilling Kan vurdering for læring bidra til å understøtte elevenes utvikling i kroppsøving? Metode Først litt generelt om metode og så om kvalitative og kvantitative metoder. Jeg har brukt begge metodene i min ...
    • Holdninger til kroppsøvingsfaget på ungdomsskolen 

      Myhrer, Kristian (Bachelor thesis, 2012)
      Problemstilling: Min hovedproblemstilling: «Hvilke holdninger har ungdomsskoleelever til kroppsøvingsfaget?». Teori: Jeg tar for meg teorien rundt holdninger i kroppsøving, og emnene faget inneholder i forhold til ...
    • Hvordan er rammebetingelsene for å tilpasse undervisningen for elever med særskilte behov i kroppsøvingsfaget på en videregående skole på Østlandet? 

      Ullersmo, Jeanette Nydahl (Bachelor thesis, 2012)
      Innledning: Forteller om min ferd gjennom 3 året på Høgskolen. Her tar jeg for meg hva jeg skal gjøre i oppgaven og hvilket emne jeg skal belyse. Forteller om hvor viktig tilpasset fysisk opplæring er og at hele elevenes ...
    • Påvirker kroppsøvingsfaget forholdet 9.klassinger har til fysisk aktivitet ellers i hverdagen? 

      Høiby, Lars Henning (Bachelor thesis, 2012)
      Innledning: Denne oppgaven tar for om kroppsøvingsfaget påvirker forholdet 9.klassinger har til kroppsøvingsfaget generelt. Problemstilling: Påvirker kroppsøvingsfaget forholdet 9.klassinger har til fysisk aktivitet ...
    • Holdninger og atferd tilknyttet fysisk aktivitet og kosthold. 

      Nordahl, Simen Øyen (Bachelor thesis, 2012)
      Problemstilling: 1. Hvilke holdninger og hvilken atferd har elever i 7 klasse i grunnskolen tilknyttet fysisk aktivitet og kosthold? 2. Kan vi se noen forskjeller mellom elevenes fysiske aktivitet og kosthold i forhold ...