Blar i Bachelor i barnehagelærerutdanning / Kindergarten Teacher Education på tittel
Viser treff 7-26 av 100
-
Barnehagelæreren sin tilnærming til barn som oppfattes som utfordrende.
(Bachelor thesis, 2017)Norsk: ”Hvilken tilnærming bruker barnehagelæreren når barnet oppfattes som utfordrende, og hvorfor velges denne tilnærmingen?”. Formålet med denne besvarelsen er å få en innsikt i hvilken tilnærming barnehagelæreren ... -
Barnehagelærerens arbeid med trygghet og nære relasjoner.
(Bachelor thesis, 2016)Norsk: Dette er en bacheloroppgave i barnehagelærerutdanningen. Oppgavens formål er å utvikle kunnskaper om barnehagelærerens arbeid med trygghet og relasjonsbygging, og er basert på følgende problemstilling: «På hvilken ... -
Barnehagelærerens møte med barns undring i barnehagen.
(Bachelor thesis, 2017)Norsk: Temaet for denne oppgaven er barns undring og fokuset er barnehagelærerens møte med barns undring i barnehagen. Gjennom problemstillingen «På hvilke måter møter barnehagelæreren barns undring?» vil barnehagelærerens ... -
Barnehagen som læringsarena
(Bachelor thesis, 2018)Norsk: I min bachelor oppgave har jeg valgt å se nærmere på det læringstrykket barnehagen i dag står ovenfor, og hvordan dette læringstrykket kan utfordre barnehagelærerens praksis og forståelse av læring. Jeg har med det ... -
Barnehagen som læringsarena.
(Bachelor thesis, 2017)Norsk: I denne bacheloroppgaven har jeg valgt å se nærmere på barnehagen som læringsarena opp mot problemstillingen: Hvordan vil et stadig økende fokus på barnehagen som læringsarena kunne påvirke mitt arbeid med læring ... -
Barnehagens fysiske innemiljø – en inngang til barns medvirkning.
(Bachelor thesis, 2017)Norsk: Denne bacheloroppgaven har som mål å synliggjøre på hvilke måter det fysiske innemiljøet kan gi rom for barns medvirkning. Både medvirkning og det fysiske innemiljøet er to områder jeg mener fortjener økt oppmerksomhet, ... -
Barns integritet og kartlegging.
(Bachelor thesis, 2017)Norsk: I denne bacheloroppgaven tar jeg opp temaet barns integritet og kartlegging, der jeg har valgt å fokusere på barna i kartleggingssituasjonen. For å finne ut av min problemstilling: Hvordan kan barnehagelæreren bruke ... -
Barns risikolek
(Bachelor thesis, 2018)Norsk: Formålet med denne bacheloroppgaven er å se på hvordan utvalgte barnehager legg til rette for risikolek på barnehagens uteområder. I tider hvor sikkerhet har fått mye oppmerksomhet, kan det være nyttig å vite hvordan ... -
Barns selvfølelse
(Bachelor thesis, 2018)Norsk: Innhold: Denne oppgaven har tema barns selvfølelse og fokuset er hvilken kunnskap barnehagelærere har om hvordan man kan arbeide for å fremme denne i barnehagen. For å få svar på problemstillingen min har jeg ... -
Betydningen av tilrettelagt fysisk aktivitet for barn med nedsatt funksjon.
(Bachelor thesis, 2017)Norsk: I denne oppgaven har jeg gjennomført fem kvalitative intervju med relevant fagpersonell på Beitostølen Helsesportsenter. Det handlet om hvordan de tilrettelegger fysiske aktiviteter både inne og ute for barn med ... -
Bildebøker som en tidlig språkstimulerende aktivitet for de yngste barna.
(Bachelor thesis, 2017)Norsk: Jeg har i denne bacheloroppgaven valgt å fokusere på de yngste barnas språkstimulering og bildebøker som en del av det. I oppgaven har jeg valgt å gjøre en empiri. Problemstillingen min er: ”Hvordan ser personalet ... -
Bli med ut og lek.
(Bachelor thesis, 2017)Norsk: I dagens samfunn er det et økt fokus på hva lek betyr for barna i barnehagen. Og hva er lek i barnehagen? Jeg vil med denne oppgaven ta for meg, hvordan personalet kan være den aktive voksne i barnas frilek ute. ... -
Bokutvalget i barnehagen
(Bachelor thesis, 2016)Norsk: Jeg har i denne bacheloroppgaven valgt å se nærmere på bokutvalget i barnehagen, og hvilke holdninger som ligger til grunn hos pedagogene i barnehagen. I innledningen introduserer jeg til temaet bokutvalget i ... -
De eldste barnas utelek i barnehagen.
(Bachelor thesis, 2016)Norsk: Temaet for min bacheloroppgave er «De eldste barnas utelek i barnehagen». Uteleken ses som en viktig del av den norske barnehagekulturen, og i min oppgave har jeg søkt å finne hvilke kvaliteter denne leken gir barna. ... -
De stille barna.
(Bachelor thesis, 2016)Norsk: I denne oppgaven har det blitt undersøkt hva som kjennetegner de stille barna, og måter de blir møtt i barnehagen. Valg av metode har vært empirisk i form av kvalitativt intervju med fire barnehagelærere. De kom ... -
De stille barna.
(Bachelor thesis, 2017)Norsk: Tema i denne oppgaven er de stille barna. Jeg har gjennom intervjuer i tre ulike barnehager undersøkt hva som kjennetegner stille barn og hvordan man kan legge til rette for at de får medvirke i barnehagen. Formålet ... -
De yngste barnas medvirkning ved måltider i barnehagen
(Bachelor thesis, 2018)Norsk:Tema for denne bacheloroppgaven er de yngste barnas medvirkning i rutinesituasjoner i barnehagen. Oppgaven tar for seg hvilke forståelse barnehagelærere har for ettåringers muligheter for medvirkning under måltider. ... -
Den første tiden i barnehagen.
(Bachelor thesis, 2017)Norsk: Hvordan kan barnehagelæreren legge til rette for at de yngste barna får en best mulig tilvenning i barnehagen? Dette har vært problemstillingen og utgangspunktet for min bacheloroppgave. Gjennom intervjuer med en ... -
Den interetniske lekens betydning for barns språkutvikling.
(Bachelor thesis, 2017)Norsk: Hvordan kan barnehagen legge til rette for gode muligheter for språkutvikling for minoritetsspråklige barn i barnehagen? Jeg har i denne oppgaven valgt å fokusere på den interetniske leken fordi det er leken som ... -
” Det begynte allerede i barnehagen”. En bacheloroppgave om mobbing i barnehagen.
(Bachelor thesis, 2017)Norsk: Forskning viser at mobbing er et fenomen som gjelder barn i barnehagen på lik linje med barn i skolen, og barnehagene har en samfunnsoppgave i å forebygge dette. Mitt ønske med denne oppgaven var å få et innblikk ...