• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Master i spesialpedagogikk - rådgivning og endring på dokumenttype 
  •   Hjem
  • Master- og hovedoppgaver / Master thesis
  • Master i spesialpedagogikk - rådgivning og endring
  • Blar i Master i spesialpedagogikk - rådgivning og endring på dokumenttype
  •   Hjem
  • Master- og hovedoppgaver / Master thesis
  • Master i spesialpedagogikk - rådgivning og endring
  • Blar i Master i spesialpedagogikk - rådgivning og endring på dokumenttype
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Master i spesialpedagogikk - rådgivning og endring på dokumenttype "Master thesis"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-20 av 47

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Anmerkninger som ledelsespraksis : en studie av anmerkninger som praksis i lys av Goffmans teori om stigma, samt en kvalitativ innholdsanalyse av det historiske lovgrunnlaget i norsk skole 

      Westvang, Rut-Hilde (Master thesis, 2014)
      I denne oppgaven konsentrerer jeg meg om anmerkninger som en av lærerens ledelsespraksiser. Anmerkninger vil jeg i skolesammenheng definere som skriftlige beskrivelser av elevers atferd og orden. Espenes (2012, s. 103) ...
    • Autisme i barnehagen : Når lek og læring blir til intensiv og automatisert trening. Et kritisk blikk på hvordan anvendt atferdsanalyse blir praktisert i barnehagen, og hvilken effekt den har. 

      Berntsen, Thekla (Master thesis, 2017)
      Denne masteroppgaven tar for seg en case studie om hvordan Early Intensive Behavioral Intervention (EIBI) blir praktisert i barnehagen, og hvilke resultater den gir i forhold til opplæringen til en liten gutt på tre år. ...
    • Den lille boksen utenfor - eller innenfor : spesialpedagogisk hjelp, sett i lys av inkluderende praksis og i mørke av ekskluderende praksis 

      Eilertsen, Elisabeth (Master thesis, 2016)
      Denne oppgaven tar for seg inkludering av den spesialpedagogiske hjelpen i barnehagen og hvordan organiseringen av den spesialpedagogiske hjelpen og holdningene til spesialpedagogen kan ha noe å si for inkluderende og ...
    • Den pedagogiske relasjonens vilkår i målstyringssystemet i lys av Martin Bubers filosofiske tenkning. 

      Golberg, Liv Ingeborg (Master thesis, 2015)
      Bakgrunnen for tema i studien var en opplevd vilje og innsats hos mange lærere til å ta vare på grunnleggende verdier i det pedagogiske praksisfeltet. Muligheten til å skape gode relasjoner til elevene er viktig for ...
    • En inkluderende skole- ingen grenser? : En kvalitativ intervjuundersøkelse 

      Finstad, Torild Haugen (Master thesis, 2017)
      Dette prosjektet er en kvalitativ intervjuundersøkelse som tar opp temaet opplevelser av inkluderende praksis i skolen. Problemstillingen lyder: En inkluderende skole- ingen grenser? Annerledesheten i møte med idealene ...
    • En kvalitativ forskningsstudie om hørselshemmedes opplevelser av en tilrettelagt opplæring i forbindelse med inkludering ved bruk av hørselstekniske hjelpemidler 

      Yaqub, Iqraa (Master thesis, 2020)
      Formålet med denne masteroppgaven er å undersøke om en tilrettelagt opplæring ved bruk av hørselstekniske hjelpemidler har en inkluderende effekt for hørselshemmede elever. Dette ønsker jeg å undersøke gjennom denne ...
    • En kvalitativ studie av et utvalg læreres oppfatning av kontakten og samarbeidet med PPT: hvilken plass har systemarbeidet i samarbeidet mellom skole og PPT? 

      Strendo, Mari Andersen (Master thesis, 2015-11-18)
      Fra politikere, skoleeiere, foreldre og lærere ytres det ønske om at alle elever skal prestere godt på eksamen, på nasjonale- og internasjonale prøver, og i skolen forøvrig. Det er imidlertid ikke alle elever som makter ...
    • En kvalitativ studie av PP-tjenesten og barneverntjenesten sin opplevelse av taushetsplikten i det tverrfaglige samarbeidet om barnets beste : Taushetsplikten som en mulighet eller en begrensning i et tverrfaglig samarbeid 

      Reberg, Monica (Master thesis, 2018)
      Oppgaven tar for seg PPT og barnevernet i et tverrfaglige samarbeid hvor både taushetsplikten og barnets beste står sentralt. Det blir drøftet både begrensninger og muligheter med taushetsplikten. Det er gjort lite ...
    • En kvalitativ undersøkelse om hvordan barn på flukt utfordrer skolen. 

      Hegvik, Sunniva Rogstad (Master thesis, 2017)
      Denne masteroppgaven har barn på flukt i skolen som tema, hvor det blir sett på hvordan målgruppen utfordrer skolesektoren. Gjennom den teoretiske delen vises det til opplæringsloven, tidligere forskning knyttet til nyankomne ...
    • En problematisering av sider ved normalitetsideologien ved hjelp av Erving Goffmans stigmatiseringsteori og Julia Kristevas perspektiv på sårbarhet og annerledeshet. 

      Adem, Warda Ismael Mohamed (Master thesis, 2018)
      Kan vi finne likheter i ulikhetene våre? Hvilken betydning har holdningene våre for møte med annerledeshet? Er sårbarhet en svakhet som kun assosieres med funksjonshemmede mennesker? Kan teoretiske modeller og forståelsesrammer ...
    • ”En skole for alle med blikk for den enkelte” - en visjon som forplikter : hvilke utfordringer møter skolen i sitt arbeid når den jobber for å bli en inkluderende skole? : en case-studie 

      Skahjem, Bjørg S. (Master thesis, 2010)
      Denne oppgaven har inkludering som tema, og bygger på en kvalitativ undersøkelse gjort i februar måned 2010. Undersøkelsen er lagt til en bestemt ungdomsskole som samler elever fra ulike grender. Det ble gjort intervju med ...
    • En undersøkelse av skoleerfaringene til fem unge voksne med Aspergers syndrom. 

      Kure, Bjørn Enok (Master thesis, 2017)
      Målet med studien er å fremskaffe mer kunnskap om skoletiden til personer med Aspergers syndrom gjennom å få innsikt i deres egne erfaringer og meninger om den. Temaene som er undersøkt er opplevelser av lærene, tilrettelegging, ...
    • Ettåringen i barnehage. Om tilknytning i tilvenning : En kvalitativ studie av barnehagelæreres forståelse, og praksis, i tilknytnings- og tilvenningsarbeid 

      Kverneland, Kine (Master thesis, 2017)
      Denne studien har til formål å øke kunnskapen om ettåringen i barnehagen, med fokus på tilknytning i tilvenningsperioden. Som en tilnærming til denne tematikken er det her blitt gjennomført intervjuer med fire barnehagelærere, ...
    • Foreldresamarbeid i PP-tjenesten : En kvalitativ undersøkelse om PP-rådgivernes opplevelse av samarbeid med flerkulturelle foreldre 

      Letén, Kristine Myklebust (Master thesis, 2017)
      Det norske samfunn er stadig i endring. Globalisering og innvandring gjennom de siste 30 år, har ført til at Norge i dag består av en mangfoldig befolkning (Gjervan, Andersen & Bleka, 2006). Med denne studien vil jeg rette ...
    • Helsedirektoratets konstruksjon av ADHD : Kritisk diskursanalyse av den nye retningslinjen om ADHD 

      Sehm-Larsen, Gitte (Master thesis, 2015)
      Aktualitet, formål og problemstilling: Antall elever med ADHD-diagnose i skolen er stadig økende. Diagnosen er kjent for folk flest, og forbindes ofte med urolige barn og unge med utfordringer knyttet til blant annet skole. ...
    • Hva kan estetikk bidra med i matematikkfaget? 

      Vesterlid, Guro (Master thesis, 2017)
      Det er vanskelig å ta til seg kunnskap uten å være åpen, nysgjerrig og ha lyst til å forstå og lære. Vi vet i dag at undervisningen kan berikes med mer utforskende og varierte metoder, og gjennom forskning lærer vi stadig ...
    • Hvilke utfordringer møter rådgivere på i arbeid med forebyggende psykisk helsearbeid i ungdomsskolen?: En kvalitativ undersøkelse 

      Slettvold, Henriette Hagen; Sætre, Kjersti (Master thesis, 2012)
      Bakgrunn og problemstilling: Formålet med oppgaven er å belyse hvilke utfordringer skolen, og spesifikt rådgivere i ungdomsskolen, opplever med henhold til utførelse av forebyggende psykisk helsearbeid. Vi møter alle på ...
    • Hvordan kan skolen fremme resiliens hos barn og unge i barnevernet? 

      Håkenstad, Ann-Kristin (Master thesis, 2016)
      Bakgrunnen for studien er et stort frafall i videregående opplæring, hos barn og unge under barnevernet. Formålet for studien har vært å finne ut av hvordan skolen kan fremme resiliens hos denne gruppen, da disse har vist ...
    • Hvordan vil implementering av bruken av et ASK-hjelpemiddel forstås i lys av Honneths perspektiver om anerkjennelse? 

      Stensæter, Heidi Øyhus (Master thesis, 2019)
      Dette masterprosjektet er inspirert av alle barna jeg har møtt gjennom et langt yrkesliv. Noen av disse barna har vansker med å uttrykke seg verbalt. Som PP-rådgiver har jeg møtt mange fortvilede foreldre og ansatte som ...
    • Inkluderende spesialundervisning ved bruk av nettbrett 

      Bakjord, Linn Helena (Master thesis, 2020)
      Denne undersøkelsen fokuserer på å få innsikt og forståelse i hvordan ulike profesjonsdeltagere i skolen opplever at bruken av nettbrett kan fremme inkludering i skolen. Problemstilling til denne undersøkelsen er: «Hvordan ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit