Blar i Master i økonomi og ledelse – markedsføringsledelse heltid MØLMH på tittel
Viser treff 25-44 av 67
-
En økonomisk verdsettelse av Norway Royal Salmon ASA
(Master thesis, 2021)I denne masteravhandlingen har jeg gjennomført en økonomisk verdivurdering av Norway Royal Salmon ASA for å komme frem til selskapets underliggende verdi. Formålet med dette har vært å estimere prisen på aksjen til selskapet. ... -
Faktorer som påvirker valg av hjemmekontor.
(Master thesis, 2021)COVID-19 pandemien har medført en kraftig økning i bruk av hjemmekontor. Selv om det foreligger moderate mengder av forskning på området innenfor bruk av hjemmekontor før COVID-19 har pandemien eksponert en langt større ... -
Finansieringen av norske statlige universiteter og høgskoler
(Master thesis, 2020)Denne studien omhandler finansieringssystemet for norske statlige universiteter og høgskoler (UH). Formålet med studien er å belyse hvordan statens finansieringsmodell kan påvirke virksomhetsstyringen til UH-institusjonene. ... -
Forankringseffekten: En studie om forbrukeres betalingsvillighet på digitale strømmetjenester
(Master thesis, 2018)Denne masteroppgaven har som hensikt å påvise forankringseffekt på forbrukeres betalingsvillighet på digitale strømmetjenester ved bruk av relevante ankerverdier. Oppgaven gir svar på et kunnskapsgap i teorien om forankring ... -
Fusjoner i kunnskapsinstitusjoner: Hvilke emosjoner preger medarbeidere i en fusjonsprosess - og på hvilken måte kan kommunikasjon påvirke disse emosjonene?
(Master thesis, 2017)Vi gikk inn i dette temaet med intensjon om å finne ut om fusjoner i kunnskapsinstitusjoner legger tilstrekkelig vekt på hvordan kommunikasjon påvirker medarbeideres emosjoner i slike endringsprosesser. Vi ønsket også å ... -
Google anmeldelser: Brukergenerert innhold sin modererende påvirkning på kunders merkevareholdning og valg av restaurant
(Master thesis, 2020)Brukergenerert innhold blir stadig viktigere for virksomheter i den moderne tid, både for å tiltrekke seg kunder, gratis markedsføring og tilbakemeldinger. Merkevareholdning har lenge vært viktig i markedsføring og har ... -
How does brand communication affect consumer behavior: The influence of message strategy on word-of-mout
(Master thesis, 2020)Abstract Purpose: The recent studies on the leveraging of consumer voices has focused on electronic word-of-mouth, while few have assessed message strategies effect on a consumer's word-ofmouth. This study examines the ... -
How dynamic capabilities have helped firms seize digital transformation during the COVID-19 pandemic
(Master thesis, 2021)COVID-19 and its impact on digital transformation is a subject of great interest among many industries. This thesis aim to investigate how firms have utilized dynamic capabilities to seize digital transformation during ... -
How important is weather as a predictor for the demand for ski lift passes in the alpine skiing industry?
(Master thesis, 2021)This thesis aims to examine and interpret the importance of weather variables as predictors for demand in the Norwegian alpine skiing industry. A specific skiing facility has provided a unique data set, containing their ... -
Hva får klagende kunder til å bli værende i relasjonen?
(Master thesis, 2018)Å behandle kunders ugunstige opplevelser er en viktig oppgave for alle bedrifter som ønsker å maksimere verdien av kundebasen. Derfor bør håndtering av klager være en viktig og høyt prioritert oppgave i alle bedrifter. ... -
«Hvilke muligheter og barrierer kan en omstilling til sirkulærøkonomi skape for avfallsforebygging og ombruk?»
(Master thesis, 2021)I denne masteroppgaveavhandlingen har vi forsket på muligheter og barrierer en sirkulær økonomi skaper for avfallsforebygging og gjenbruk. Problemstillingen ble utformet med bakgrunn i at det har vært lite forskning innenfor ... -
Hvordan bidrar parasosiale forhold til en influenser forbrukerens merkeengasjement?
(Master thesis, 2021)Formålet med studien var å få en forståelse for forbrukerens tilknytting til en influenser, og hvordan parasosiale forhold til en influenser innvirker på merkeengasjement. Studien baserer seg på en forskningsmodell bygget ... -
Hvordan CSR-kommunikasjon påvirker brand equity hos unge forbrukere
(Master thesis, 2021)CSR-kommunikasjon er en viktig del av virksomhetens markedsføring for å kunne vise til egen rolle som samfunnsaktør. Derfor er det viktig for virksomheter å fokusere på hvordan effektiv CSR-kommunikasjon formes og hvordan ... -
Hvordan er økonomifunksjonen organisert i små kommuner, og hva er hovedutfordringene?
(Master thesis, 2021)Økonomistyringen i offentlig sektor blir stadig viktigere og mer utfordrende. New Public Management (NPM) er en internasjonal utviklingstrend som de senere tiår har ført til et økt fokus på økonomistyringen i offentlig ... -
Hvordan har små og mellomstore virksomheter håndtert Covid 19? En studie med fokus på ledelse, strategi og kultur
(Master thesis, 2021)Covid-19 blir omtalt som vår tids mest inngripende krise, en krise som i over et år har rammet enkeltpersoner og virksomheter med ulik karakter og styrke. Hvordan har egentlig denne krisen påvirket små og mellomstore ... -
Hvordan norske plateselskaper bruker «storytelling» for å bygge artisters merkevare.
(Master thesis, 2023)Digitalisering og sosiale medier har ført til at forbrukere forlanger mer av innholdet de blir servert, samtidig som at de har lavere tålmodighet. Hvordan klarer virksomheter å få merkevaren i bevisstheten til forbrukerne? ... -
Hvordan påvirker kompetanse og endringsledelse digital forretningsutvikling i regnskapsbransjen?
(Master thesis, 2019)Formålet med denne masteravhandlingen er å kunne sette enda mer fokus på hvilke utfordringer, men også muligheter en digitaliseringsprosess gir virksomheter innenfor regnskapsførerbransjen. Dette kan bidra til at de som ... -
«Hvordan påvirkes forbrukernes oppfatning av merkevaren når produktet endrer til en bærekraftig emballasje?»
(Master thesis, 2023)Studien undersøker forbrukerens oppfatning til endring av emballasje i et bærekraftperspektiv. Dette har som hensikt å gi en innsikt i oppfatninger til ulik emballasje og påvirkningsfaktoren det vil ha på forbrukerlojalitet ... -
Hvorfor velger offentlige byggherrer samspillsentreprise ved bygging av miljøvennlige, innovative skolebygg? -En studie av tidligfasen.
(Master thesis, 2017)I løpet av et byggeprosjekt tas det mange beslutninger som legger føringer for prosjektets fremtidige suksess. Flere påpeker at vurderinger og strategiske beslutninger som gjøres i tidligfasen i stor grad påvirker prosjektets ... -
Innføring av regnskaps- og økonomistyringsteknolgi: Hvordan samspiller innføringen av SAF-T med eksisterende regnskaps- og økonomistyringssystem for virksomheter som må rapportere i henhold til den nye standarden?
(Master thesis, 2020)Fra og med 1. januar 2020 ble norske virksomheter pliktige til å rapportere regnskapsdata i et standardisert format, SAF-T (Regjeringen, 2017). Med utgangspunkt i at teknologiske endringer har påvirkningskraft og i liten ...