• Mobbeforebygging i et fellesskapsperspektiv i begynneropplæringens 1. og 2. trinn 

    Ness, Linda (Master thesis, 2024)
    Sammendrag Denne studien handler om mobbeforebygging sett ut fra et felleskapsperspektiv i begynneropplæringens to første trinn. Jeg har gjennomført en kvalitativ studie med semistrukturerte intervjuer som metode, med ...
  • Muntlig aktivitet i naturfag for minoritetsspråklige elever på voksenopplæringssenter 

    Nigussie Bifa (Master thesis, 2024)
    SAMMENDRAG Dette masterprosjektet omhandler en studie med formål å undersøke flerspråklige elevers deltakelse i gruppesamtale rundt naturfaglige fenomener. Oppgavens utvalg er voksne med minoritetsspråklige bakgrunn som ...
  • Bottom-up rather than top-down mechanisms determine mesocarnivore interactions in Norway 

    Cano-Martínez, Rocío; Thorsen, Neri Horntvedt; Hofmeester, Tim R.; Odden, John; Linnell, John Durrus; Devineau, Olivier; Angoh, Siow Yan Jennifer; Odden, Morten (Peer reviewed; Journal article, 2024)
    Interactions among coexisting mesocarnivores can be influenced by different factors such as the presence of large carnivores, land-use, environmental productivity,or human disturbance. Disentangling the relative importance ...
  • Tilrettelegging av inkluderende opplæring. 

    Tove Fløtberg Tveit (Master thesis, 2024)
    Dette er en masteroppgave i tilpasset opplæring ved Høgskolen Innlandet, avdeling Hamar. I denne studien er søkelyset rettet mot fire læreres forståelse av begrepet inkludering. Mangelen på en felles definisjon av begrepet ...
  • Barnas verneombud - nettressurser. Evalueringsrapport. 

    Ruus, Kristine Rishaug; Sørseth, Finn Roger; Meland, Vegard (Oppdragsrapport;12/2024, Research report, 2024)
    Denne evalueringsrapporten ser nærmere på hvordan ledere og ansatte i barnehager har erfart arbeidet med, og piloteringen av, nettressursene Barnas verneombud, forkortet BVO. En pilotering der deltakende barnehager har ...

Vis flere