• Bottom-up rather than top-down mechanisms determine mesocarnivore interactions in Norway 

    Cano-Martínez, Rocío; Thorsen, Neri Horntvedt; Hofmeester, Tim R.; Odden, John; Linnell, John Durrus; Devineau, Olivier; Angoh, Siow Yan Jennifer; Odden, Morten (Peer reviewed; Journal article, 2024)
    Interactions among coexisting mesocarnivores can be influenced by different factors such as the presence of large carnivores, land-use, environmental productivity,or human disturbance. Disentangling the relative importance ...
  • Tilrettelegging av inkluderende opplæring. 

    Tove Fløtberg Tveit (Master thesis, 2024)
    Dette er en masteroppgave i tilpasset opplæring ved Høgskolen Innlandet, avdeling Hamar. I denne studien er søkelyset rettet mot fire læreres forståelse av begrepet inkludering. Mangelen på en felles definisjon av begrepet ...
  • Støy og personalisering: Effekten av en personalisert arbeidsplass på oppfatningen av støy 

    Ellefsen, Edvard Thømt (Master thesis, 2024)
    Denne oppgaven undersøker hvordan personalisering i arbeidsmiljøet påvirker oppfattet støy blant kontoransatte. Hovedmålet var å utforske om personalisering av arbeidsplassen kan redusere den negative påvirkningen av støy ...
  • Barnas verneombud - nettressurser. Evalueringsrapport. 

    Ruus, Kristine Rishaug; Sørseth, Finn Roger; Meland, Vegard (Oppdragsrapport;12/2024, Research report, 2024)
    Denne evalueringsrapporten ser nærmere på hvordan ledere og ansatte i barnehager har erfart arbeidet med, og piloteringen av, nettressursene Barnas verneombud, forkortet BVO. En pilotering der deltakende barnehager har ...
  • Bruk av digitale medier i KRLE på barneskolen 

    Baugerud, Mina Hazeland (Master thesis, 2024)
    Denne masteroppgaven utforsker bruken av digitale medier i KRLE-faget på barneskolen, et tema som har fått økt oppmerksomhet i takt med samfunnets digitale utvikling. Digitale medier er blitt en integrert del av undervisningen, ...

View more