• Kjønnsforskjeller i utviklingen av maksimalt oksygenopptak gjennom 48 uker med utholdenhetstrening hos utrente 

    Hedda L. Waller (Master thesis, 2025)
    Sammendrag Formål: Maksimalt oksygenopptak (VO₂maks) øker vanligvis som følge av utholdenhetstrening. Det er imidlertid uklart om denne tilpasningen er lik for kvinner og menn. Denne studien har som mål å undersøke potensielle ...
  • Tilpasset opplæring fra elevers perspektiv 

    Grønvold, Mari (Master thesis, 2025)
    Denne studien har undersøkt problemstillingen «Hvordan opplever elever fra videregående skole tilpasset opplæring?». Det er en kvalitativ studie med en kombinert metodisk tilnærming med deltakende visuell metode og ...
  • Hvordan møte elever med krevende atferd? 

    Kvisgaard, Karen Elise (Master thesis, 2025)
    Denne masteroppgaven undersøker hvordan lærere bygger relasjoner til elever som viser krevende atferd, og hvilke strategier og rammebetingelser som oppleves som virksomme i dette arbeidet. Relasjonen mellom lærer og elev ...
  • Undervisningsopplegg i programmering på mellomtrinnet 

    Johansen, Magnus Westrum (Master thesis, 2025)
    Denne entreprenørielle masteroppgaven utforsker hvordan programmering kan integreres i matematikkundervisningen på mellomtrinnet, med utgangspunkt i et elevaktivt læringsopplegg, der elevene lager sitt eget digitale ...
  • Ny opplæringslov: En studie av PP- rådgivernes opplevelse knyttet til kapittel 11 

    Bjørnes, Mia Østmoen; Valdal, Anna Christina (Master thesis, 2025)
    I denne masteroppgaven i profesjonsrettet pedagogikk har vi innhentet kunnskap om hvordan et utvalg PP-rådgivere opplever endringene i ny opplæringslov knyttet til deler av kapittel 11. Formålet med studien har vært å få ...

View more