Delarkiv
Velg et delarkiv for å bla i samlingene
Nye registreringer
-
Sanger fra fortiden i en nåtidig krise: dybdelæring, resonans og motstand
(Peer reviewed; Journal article, 2024)I denne artikkelen belyses dybdelæring gjennom en etnografisk inspirert studie ved sang- og musikkskoler nord i Bangladesh, der barn og folkemusikere holder muntlige sangtradisjoner lev-ende. Et formål med studien er å ... -
The significance of multilingual children's voices in research
(Peer reviewed; Journal article, 2024)This paper discussesethical and methodological aspects of research among multilingual children regarding the inclusion of theirvoices. The starting point ofthispaper is a field of tension concerning multilingual children’s ... -
Positive avvik i videregående opplæring: Hvor finnes de og hva kan vi lære av dem?
(Peer reviewed; Journal article, 2024)Det eksisterer omfattende kunnskap om behovet for tidlig innsats, samt om ulike risikofaktorer og kjennetegn ved ungdommer som står i fare for å falle utenfor utdanning og/eller arbeidsliv. Vi vet at gjennomføring av ... -
An inconvenient truth: When ideologies of multilingualism lead to auto-inflicted epistemic exclusion by multilingual students in higher education
(Peer reviewed; Journal article, 2024)In this article, we juxtapose two international contexts of higher education to critically examine both the situated complexity of (restrictive) ideologies of multilingualism and the ways such ideologies inform multilingual ... -
What (Is It) About Dialogue? We Make the SoTL Road by Walking
(Peer reviewed; Journal article, 2024)The authors of this articleengaged in a serendipitous “dialogue about dialogue” in summer and fall 2023.Through correspondence and live discussions, we pondered about the nature and affordances of the act of dialogue among ...