Browsing Bachelor i faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag by Title
Now showing items 10-29 of 95
-
Forskjeller mellom utdannet og ufaglært kroppsøvingslærer
(Bachelor thesis, 2013)Forfatter: Marius Andersen, student ved bachelor i faglærer i kroppsøving, ved Høyskolen i Hedmark, avdeling Elverum Oppgavetittel: «Forskjeller mellom utdannet og ufaglært kroppsøvingslærer». Problemstilling: Er ... -
Forstyrret kroppsbilde blant tenåringsgutter i skolen
(Bachelor thesis, 2015)Forfatter: Lars Oppedal Neess Tittel: Forstyrret kroppsbilde blant tenåringsgutter i skolen Problemstilling: Hva kjennetegner et forstyrret kroppsbilde blant tenåringsgutter i skolen? Metode: Jeg har valgt litteraturstudie ... -
Fysisk aktivitet og kosthold i forhold til overvekt
(Bachelor thesis, 2016)Forfattere Camilla Delet & Åse Kari Ek Oppgavens tittel Fysisk aktivitet og kosthold i forhold til overvekt Problemstilling I hvilken grad kan fysisk aktivitet og kosthold være med på å redusere overvekt hos barn ... -
Fysisk aktivitetsnivå i ungdomsskolen sett i forhold til Helsedirektoratets anbefalinger
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: «Hvordan er det fysiske aktivitetsnivået hos elever ved en utvalgt ungdomsskole på Østlandet? Er nivået i tråd med Helsedirektoratets anbefalinger?». Metode: For å kunne få svar på min problemstilling ... -
Growth mindset som metode for å fremme innsats i kroppsøvingsfaget
(Bachelor thesis, 2017)Formål: Formålet med oppgaven er å se virkningen av enkle tiltak for å inspirere til innsats i kroppsøvingsfaget. Problemstilling: Hvordan kan kroppsøvingslærer inspirere til innsats ved bruk av growth mindset i ... -
Gutters kroppsbilde og trivsel og betydningen for deltagelse og aktivitetsnivå i kroppsøvning på videregående skole
(Bachelor thesis, 2013)Forfatter: Robert Brankovic, Bachelor – Faglærer utdanning i kroppsøvning og idrettsfag – 2013 Avdeling for folkehelsefag, Høgskolen i Hedmark, Elverum. Oppgavens tittel: Gutter kroppsbilde og trivsel og betydningen ... -
Holdninger og atferd tilknyttet fysisk aktivitet og kosthold.
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: 1. Hvilke holdninger og hvilken atferd har elever i 7 klasse i grunnskolen tilknyttet fysisk aktivitet og kosthold? 2. Kan vi se noen forskjeller mellom elevenes fysiske aktivitet og kosthold i forhold ... -
Holdninger til kroppsøvingsfaget på ungdomsskolen
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: Min hovedproblemstilling: «Hvilke holdninger har ungdomsskoleelever til kroppsøvingsfaget?». Teori: Jeg tar for meg teorien rundt holdninger i kroppsøving, og emnene faget inneholder i forhold til ... -
Hvilke betydning har sosiale klasser og sosialisering for elevenes deltakelse og opplevelse av mestring i kroppsøvingsfaget?
(Bachelor thesis, 2015)Forfatter: Stian Karoliussen Solstad, Bachelor – Faglærer utdanning i kroppsøving og idrettsfag – 2013 Avdeling for folkehelsefag, Høgskolen i Hedmark, Elverum. Oppgavens tittel: Betydningen av sosialisering og sosial ... -
Hvis jeg ikke deltar, er det en grunn til det?
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: Hva er skjuleteknikk, og hvilken betydning spiller læringsmiljøet? Teori: Gjøre rede for hva skjuleteknikk er, formålet med kroppsøvingsfaget, læringsmiljø, inkludering/integrering og frykt for å ... -
Hvordan er rammebetingelsene for å tilpasse undervisningen for elever med særskilte behov i kroppsøvingsfaget på en videregående skole på Østlandet?
(Bachelor thesis, 2012)Innledning: Forteller om min ferd gjennom 3 året på Høgskolen. Her tar jeg for meg hva jeg skal gjøre i oppgaven og hvilket emne jeg skal belyse. Forteller om hvor viktig tilpasset fysisk opplæring er og at hele elevenes ... -
Hvordan fremme elevenes motivasjon i kroppsøvingsfaget
(Bachelor thesis, 2017)Formål: Formålet med denne oppgaven er å se nærmere på hvordan man kan fremme elvenes motivasjon i kroppsøvingsfaget, med utgangspunkt i to sentrale motivasjonsteorier. Problemstilling: «Hvordan fremme elevenes motivasjon ... -
Hvordan fysisk inaktive ungdommer påvirker legitimeringen av kroppsøving?
(Bachelor thesis, 2013)Forfatter: Richard Bertelsen, Faglærer kroppsøving 2013, Høgskolen i Hedmark, avd. Elverum Oppgavens tittel: Hvordan fysisk inaktive ungdommer påvirker legitimeringen av kroppsøving? Problemfelt: Målet med denne ... -
Hvordan kan jeg motivere deg?
(Bachelor thesis, 2015)Ola Steinbakken, Bachelor i faglærer i kroppsøving og idrettsfag 2015, Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum. Denne fordypningsoppgaven tar for seg begrepet om motivasjon, sett i sammenheng med kroppsøving og elever med ... -
Hvordan kan kroppsøving motivere eleven til livslang bevegelsesglede?
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan faget kroppsøving motivere eleven til livslang bevegelsesglede? Teori: Teorien omhandler hovedsakelig motivasjon for fysisk aktivitet blant ungdom, indre og ytre motivasjon, selvbestemmelsesteori ... -
Hvordan kan lærere motivere elever til å delta i kroppsøving?
(Bachelor thesis, 2013)Forfatter Ingrid Dahl Oppgavetittel Hvordan kan lærere motivere elever til å delta i kroppsøving? Problemstilling Hvordan kan kroppsøvingslærere motivere elever som ikke liker kroppsøving til å delta? Teori Forskningen ... -
Hvordan kan vi som kroppsøvingslærere fremme deltakelsen i faget?
(Bachelor thesis, 2016)Forfatter: Nina Andersen, faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016. Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum, folkehelsefag. Victoria Fjelde Alnes, faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016. Høgskolen i ... -
Hvordan lære barn kartlesing: Differensiering, kartoppfattelse og undervisning
(Bachelor thesis, 2016-06-17)Forfatter Kristoffer Weng Oppgavetittel Hvordan lære barn kartlesing? Problemstillinger Hvordan barn leser kart? Hvordan lære barn kartlesing? Hvordan differensiere nivået i orienteringsopplæring? Teori Kort om ... -
Hvordan opplever elever med funksjonshemminger sin deltakelse i kroppsøvingsfaget?
(Bachelor thesis, 2017)Denne oppgaven tar for seg tilpasset opplæring og inkludering for elever med funksjonshemninger, og hvordan disse elevene opplever dette. Problemstillingen for denne oppgaven er: Hvordan opplever elever med funksjonshemminger ... -
Hvordan tilpasse undervisningen i kroppsøving for å skape inkludering av elever med funksjonsnedsettelser
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: «Hvordan kan tilpasset opplæring på kroppsøvingsarenaen skape et inkluderende miljø for elever med funksjonsnedsettelser?». Teori: Temaene tilpasset opplæring og ulike tilnærminger til dette samt ...