Blar i Brage INN på tittel
Viser treff 3206-3225 av 7786
-
Hvordan legger lærere til rette for konseptuell endring når de presenterer nye begreper i naturfag?
(Master thesis, 2023)Målet med denne oppgaven var å undersøke hvordan lærere jobber for å lære bort begreper i naturfag. Bakgrunnen for dette er blant annet de synkende resultatene på TIMSS-undersøkelsene fra 2019, der språket tyder på å være ... -
Hvordan lykkes som eiendomsmeglerfullmektig?
(Bachelor thesis, 2016)Hensikten med oppgaven vår er å finne ut hvordan en nyutdannet eiendomsmeglerfullmektig kan gå frem for å anskaffe seg oppdrag. Kapittel 1 er innledningen av oppgaven. I dette kapittelet presenterer vi problemstillingen, ... -
Hvordan lære barn kartlesing: Differensiering, kartoppfattelse og undervisning
(Bachelor thesis, 2016-06-17)Forfatter Kristoffer Weng Oppgavetittel Hvordan lære barn kartlesing? Problemstillinger Hvordan barn leser kart? Hvordan lære barn kartlesing? Hvordan differensiere nivået i orienteringsopplæring? Teori Kort om ... -
Hvordan lærer sykepleierstudenter med lave opptakskarakterer anatomi, fysiologi og biokjemi (AFB)?
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Det er en sammenheng mellom bachelorstudentenes karakterpoeng fra videregående skole og resultater til eksamen i anatomi, fysiologi, biokjemi (AFB). Enkelte studenter med lavere opptakskarakterer enn landsgjennomsnittet ... -
Hvordan lærere jobber med leseglede i klasserommet i overgangen mellom småtrinnet og mellomtrinnet.
(Master thesis, 2024)Temaet for denne studien har vært hvordan opprettholde lesegleden fra småtrinnet til mellomtrinnet, med spesielt fokus på forskjeller på norskundervisning fra småtrinnet til mellomtrinnet. Formålet med masteroppgaven har ... -
Hvordan lærere tilrettelegger for utvikling av elevers digitale leseferdigheter i den videregående skolen. Åtte læreres syn på egen digital undervisningspraksis
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven i Digital kommunikasjon og kultur ved Høgskolen i Innlandet, er et resultat av en kvalitativ forskningsundersøkelse foretatt i perioden høsten 2021 og våren 2022. Temaet for undersøkelsen er den digitale ... -
Hvordan mennesker opplever sin egen helse - en litteraturstudie med fokus på sosiale ulikheter
(Bachelor thesis, 2014)Forfatter: Svein Strøm Pedersen, Bachelor i Folkehelse, 2011-2014. Høgskolen i Hedmark, avdeling for folkehelsefag, Elverum. Tittel: Hvordan mennesker opplever sin egen helse – en litteraturstudie med fokus på ... -
Hvordan nå frem med forebygging av karies hos innvandrerbarn?
(Bachelor thesis, 2017)Tannhelsen til barn i Norge er generelt god, men vi ser allikevel at innvandrerbarn er mer utsatt for karies enn etnisk norske barn. Hensikten med bacheloroppgaven er å finne ut hvordan vi på best mulig måte kan nå frem ... -
Hvordan norske plateselskaper bruker «storytelling» for å bygge artisters merkevare.
(Master thesis, 2023)Digitalisering og sosiale medier har ført til at forbrukere forlanger mer av innholdet de blir servert, samtidig som at de har lavere tålmodighet. Hvordan klarer virksomheter å få merkevaren i bevisstheten til forbrukerne? ... -
Hvordan omtaler læreverk i KRLE menneskerettigheter?
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven har hatt som tema å undersøke hvordan to ulike læreverk i KRLE-faget for ungdomstrinnet tar for seg menneskerettigheter, og hvordan menneskerettighetene blir eksemplifisert for elevene. Gjennom ... -
«Hvordan oppfatter kunder norske bankers markedsføring av bærekraft på sosiale medier?»
(Master thesis, 2023)Bærekraft er satt på agendaen og blir stadig viktigere for virksomheter grunnet økende krav fra samfunnet og myndighetene der alle skal bidra til en mer bærekraftig fremtid. Begreper som samfunnsansvar, CRS, den triple ... -
Hvordan opplever barn bruk av familieråd ved fosterhjemsplasseringer?
(Master thesis, 2009)Temaet i denne oppgaven er barns opplevelser med bruk av familieråd ved fosterhjemsplasseringer. Familieråd er en beslutningsmodell der barnevernet gir barnet, familien og nettverket mulighet til selv å finne løsninger og ... -
Hvordan opplever elevene på 7.- og 8. trinn motivasjon og mestring i matteundervisningen?
(Master thesis, 2017)Norsk: Dette er en mastergradsoppgave i tilpasset opplæring ved Høgskolen i Innlandet, Hamar. Oppgaven er en studie der både kvalitativ og kvantitativ metode er benyttet, også kalt mixed methods. Formålet er å studere ... -
Hvordan opplever elever med funksjonshemminger sin deltakelse i kroppsøvingsfaget?
(Bachelor thesis, 2017)Denne oppgaven tar for seg tilpasset opplæring og inkludering for elever med funksjonshemninger, og hvordan disse elevene opplever dette. Problemstillingen for denne oppgaven er: Hvordan opplever elever med funksjonshemminger ... -
Hvordan opplever erfarne lærere digitaliseringen av skolehverdagen?
(Master thesis, 2011)Norsk: Denne studien handler om hvordan fem erfarne lærere opplever digitaliseringen av hverdagen i den videregående skolen. Det er den avsluttende masteroppgaven i studiet ‟Språk, kultur og digital kommunikasjon‟ ved ... -
Hvordan opplever et utvalg av kommunalt ansatte medarbeidere muligheten til å ytre seg offentlig i en beslutningsprosess de selv er en del av å
(Master thesis, 2018)Oppgavens formål er å finne hva ut hva som hemmer og hva som fremmer ytringsfrihet i en kommunal forvaltning i en omstillingsprosess/ endringsprosess. Utgangspunktet for vår problemstilling er at det til stadig skjer ... -
Hvordan opplever finansrådgivere at prestasjonsmåling påvirker etiske beslutninger?
(Master thesis, 2022)Formålet med avhandlingen er å undersøke hvordan prestasjonsmåling påvirker finansrådgiveres beslutningstaking i hverdagen. Vi har utarbeidet følgende problemstilling: “Hvordan opplever finansrådgivere at prestasjonsmåling ... -
Hvordan opplever finansrådgivere at prestasjonsmåling påvirker etiske beslutninger?
(Master thesis, 2022)Formålet med avhandlingen er å undersøke hvordan prestasjonsmåling påvirker finansrådgiveres beslutningstaking i hverdagen. Vi har utarbeidet følgende problemstilling: “Hvordan opplever finansrådgivere at prestasjonsmåling ... -
Hvordan opplever gutter med krysskulturell bakgrunn anerkjennelse i skolehverdagen?
(Master thesis, 2024)I denne forskningsoppgaven utforsker vi anerkjennelse av krysskulturelle gutter i skolen. Vi har sett nærmere på hvordan krysskulturelle gutter opplever anerkjennelse i skolehverdagen. Dette har vi oppnådd ved å undersøke ... -
Hvordan opplever gutter med krysskulturell bakgrunn anerkjennelse i skolehverdagen?
(Master thesis, 2024)Sammendrag: I denne forskningsoppgaven utforsker vi anerkjennelse av krysskulturelle gutter i skolen. Vi har sett nærmere på hvordan krysskulturelle gutter opplever anerkjennelse i skolehverdagen. Dette har vi oppnådd ved ...