Blar i Brage INN på tittel
Viser treff 3453-3472 av 7546
-
Innovasjon og vekst : fører innovasjon til betydelig vekst i reise- og opplevelsesnæringene i Norge?
(Master thesis, 2008)Denne masteroppgaven ser på begrepene innovasjon og vekst innenfor reise- og opplevelsesnæringene i Norge. Hensikten har vært å finne eventuelle sammenhenger mellom innovasjonsaktivitet og vekst for denne næringen. ... -
Innovasjon som innovativ atferd i et ledelsesperspektiv
(Master thesis, 2020)“Vi tenker nytt, ikke fordi vi vil - men fordi vi må” - June Olstad Corona har satt samfunnet og en mangfoldig mengde virksomheter tilbake i tid, likevel har utviklingen og nyskapningen aldri vært større. Vi lever i et ... -
Innovasjon; En reise inn i det ukjente En studie av innovasjonsprosjekter som har mottatt offentlig forskning- og utviklingsstøtte
(Master thesis, 2017)Denne oppgaven er en kvalitativ studie av tre innovasjonsprosjekter som har fått tildelt Offentlig Forsknings og Utviklingsstøtte (OFU) av Innovasjon Norge. Alle prosjektene har det til felles at retter seg mot innovasjon ... -
Innovasjoner i det offentlige: styrer i statlige forvaltningsorgan
(Forskningsrapport;148, Research report, 2011)Artikkelen undersøker hvorvidt innovasjonslitteraturen bidrar med vesentlige innsikter knyttet til organisasjonsutforming i offentlige organisasjoner, konkretisert gjennom bruk av styrer i statlige forvaltningsorgan. Gjennom ... -
Innovasjoner i det offentlige: styrer i statlige forvaltningsorgan
(Forskningsrapport;148, Research report, 2011)Artikkelen undersøker hvorvidt innovasjonslitteraturen bidrar med vesentlige innsikter knyttet til organisasjonsutforming i offentlige organisasjoner, konkretisert gjennom bruk av styrer i statlige forvaltningsorgan. Gjennom ... -
Innovasjonshuset Bright House: en casestudie som baserer seg på konseptet innovasjonshus og samlokalisering
(Master thesis, 2020)I denne oppgaven er de sentrale temaene innovasjonshus, samlokalisering, coworking/co-creation, innovasjonskultur og innovasjonssystemer. Formålet med denne studien er å forske på det nyetablerte innovasjonshuset Bright ... -
Innovasjonsprosesser blant kulturnæringer i geografisk konsentrerte nettverk: En casestudie av Øyafestivalen
(Master thesis, 2011)Sammendrag Denne masteroppgaven undersøker, med Øyafestivalen og deres nettverk som case, hvilken betydning formelle og uformelle relasjoner kan ha for kulturnæringers utvikling, samt hvilken rolle lokalisering kan spille ... -
Innovasjonsprosesser i tjenestebedrifter: Betydningen av samspill mellom ledelsen og ansatte
(Master thesis, 2013)Formålet med denne studien har vært å skape en bedre forståelse av hvordan innovasjoner oppstår i tjenestebedrifter. Med utgangspunkt i tidligere forskning på tjenesteinnovasjon har studien tatt sikte på å finne ut mer ... -
Innovativ fjellturisme : En evaluering av pilot- og forprosjektene
(Forskningsrapport;136, Research report, 2008) -
Innovativ prising i alpinanlegg : Differensierte priser med hensyn til kannibalisering
(Master thesis, 2019)Formålet med denne masteroppgaven er å finne optimale priser på dagskort for ukedag og helg ved alpinanlegg i innlandet, når man tar hensyn til kannibalisering. Det har blitt benyttet et choice based conjoint design ... -
Innovative Branding - The Influence of an influencer
(Master thesis, 2021)“The way to gain a good reputation is to endeavor to be what you desire to appear.” Socrates, 470 BC-399 BC (Brønn and Ihlen, 2009). This case is an illustration on how businesses are using influencers and ambassadors ... -
Innovative pricing approaches in the alpine skiing industry
(Doktoravhandlinger ved Høgskolen i Lillehammer;12, Doctoral thesis, 2017)The tourism industry is one of the fastest growing business sectors in the world. Over recent years, mountain tourism has become a more and more important part of this growth. This PhD thesis focuses on the alpine skiing ... -
"Innsats er diffust". En kvalitativ intervjustudie om læreres forståelse og vurdering av innsats i kroppsøving.
(Master thesis, 2022)Sammendrag Hensikten med denne studien er å undersøke hvordan kroppsøvingslærere forstår og vurderer innsats på ungdomsskolen. Grunnen til at dette ble undersøkt er den mangelfulle forskningen nasjonalt på feltet over ... -
Innsats i kroppsøving
(Master thesis, 2022)Hensikten med denne studien er å undersøke kroppsøvingslærere og elever på en videregående skole sin forståelse av begrepet innsats, og i hvilken grad deres forståelse av begrepet er i samsvar. Lærernes bruk av innsats i ... -
Inntakskarakterer og utgangskarakterer, tilfellet Høgskolen i Hedmark 2003–2011
(Rapport;05/2013, Research report, 2013)Norsk: Alle enkelteksamensbedømminger ved Høgskolen i Hedmark i årene siden 2003, 94294 i alt, tatt av studenter med elektronisk vitnemål fra videregående skole, er analysert for sammenhenger med resultat fra videregående skole, ... -
Inntekter og utgifter : Pengevirkning og lønnsomhetsvurdering
(Journal article, 2011)Artikkelen gir en innføring i begrepene inntekt og utgift og deres to virkninger: pengevirkning og lønnsomhetsvirkning. Førstnevnte virkning er av interesse for alle typer av organisasjoner, mens sistnevnte virkning er av ... -
Inntekter og utgifter: et begrepsapparat
(Journal article, 2012)Formålet med artikkelen er å presentere et begrepsapparat som vil gjøre det lettere å forstå innholdet i ulike typer regnskap. Begrepsapparatet kan om tales som et inntekts- og utgiftsbegrepsapparat. -
Innvandring og integrering i Norge. En kvantitativ analyse av integrasjon av bosniere i Norge
(Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven inngår som en del av masterstudiet i offentlig ledelse og styring med fordypning innen økonomi, regnskap og finansiering. Oppgaven er basert på en kvantitativ studie og problemstillingen lyder som ... -
Innvirkningen av CSR-initiativer på merkeverdi i en B2B kontekst: Betydningen av emosjonelle - vs. funksjonelle aspekter
(Master thesis, 2021)Mens tidligere forskning på CSR og merkeverdi hovedsakelig har fokusert på B2C markeder, er formålet med dette studiet å oppnå dypere innsikt i hvordan CSR-initiativer innvirker på merkeverdi i en B2B kontekst, med fokus ...